Intruktörsutfrågning: Linn Lundquister


Hon har rytmen i blodet och har dansat under solen på Afrikas savanner. Varsågoda allesammans, Linn Lundquister.

Ålder: 38 år
Instruktör i: AfroPowerDance
Favoritträningslåt: Just nu är det Waka Waka med Shakira
Favoritmaträtt: Svårt att välja... Allt som är lagat med lite kärlek och helst av andra (trött på att laga mat just nu). Mormors spenatsoppa kanske eller mammas gryta med "heta räkor" står högt i kurs!
Favoritgodis: Nötter, mörk choklad.
Bästa träningstips: Träna med både hjärta och hjärna = hitta träningsformer du tycker om och träna smart så att du stärker både själ och kropp = Ta hjälpa av Livingrooms engagerade och duktiga instruktörer ;)
Bästa vilotips: Var nöjd med dig själv! Det genererar sinnesro!
Började intressera mig för träning: Hm... Tidigt. Alltid gillat att röra på mig. Bestämde exempelvis i 12-års åldern att jag skulle bli gymnastiklärare och blev det.
Utbildade mig till instruktör för att: Sprida rörelseglädje genom den afrikanska dansen!
När jag inte håller pass tränar jag helst: Spinning för det är så härligt svettigt och rensar hjärnan.
Mål med min träning: Hålla mig frisk och pigg, känna glädje, landa i kropp och själ.
När och vad man bör äta för att genomföra mina pass: Förutsätter att du liksom jag äter regelbundet och tillräckligt dagligen... Men det passar mig att äta stadigt 2-2,5 timmar innan passet. Då äter jag gärna någon pastabaserad rätt. Efter passet äter jag mängder av allt, blir alltid våldsamt hungrig.
När jag inte tränar eller jobbar: Umgås jag med min underbara familj.
Få vet att jag: Får rysningar av särskrivningar. Tidigare sysslat en hel del med Bothmergymnastik (vilket typ ingen någonsin har hört talas om...?). Skrivit en fet uppsats kring interaktionen mellan rörelse, kropp och identitetsbildning med gymkulturen i fokus. Oj! vilket seriöst svar det blev :)
Det bästa med Livingroom: Alla härliga människor som jag får möjlighet att träffa och lära känna.


Såhär svettig och glad blir man efter Linns pass.


Ja men titta, fötterna stampar, håret sveper och ryggraden rullar. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Sofie

38 år? Ser ut att vara mer 28 än 38! :) Pigg och glad :)

2010-11-11 @ 10:40:15
URL: http://sofierundlof.wordpress.com
Postat av: Linn

Det var snällt sagt! :)

2011-01-09 @ 22:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0