Instruktörsutfrågning: Elin Fång

Möt kvinnan som får seniorerna att trampa för kung och fosterland: Elin Fång.

Ålder: 26 år

Instruktör i: senior spinning

Favorit träningslåt: Oh, så svårt, det finns så många! 

Favorit maträtt: Ceasarsallad kyckling, beställer alltid detta när jag är ute och äter. Allt med kyckling är gott!

Favorit godis: allt som innehåller choklad, även mörkchoklad. Typ mintchoklad (after eight)

Bästa träningstips: Powerwalk innan frukost! Det blev många sådana inför bröllopet, inte så ofta längre...

Bästa vilotips: Massage, vi är dåliga på att unna oss själva en behandling, fysisk kontakt inger ro i själen!

Började intressera mig för träning: Under gymnasieåren, det blev lite överdrivet en period, s.k träningsnarkoman.

Utbildade mig till instruktör för att: inspirera och peppa folk, dela mitt brinnande intresse för träning med andra. 

När jag inte håller pass tränar jag helst: På gymmet, "lyfter skrot". Varierar gärna med olika pass också (functional moves en favorit)!

Mål med min träning: Hålla kroppen i form och bevara en god hälsa. Undvika sjukdomar (varit sjuk ytterst lite)!

När och vad man bör äta för att orka genomföra mina pass: Ät något lättare innan passet, t.ex en kopp kaffe och en banan (passet är kl 09.00) och sedan en stadig frukost, t.ex. gröt (med blåbär, kanel och mjölk), knäckemacka (ost, skinka och tomat), kaffe/te och ett glas juice (själv dricker jag HallonProviva mmm).

När jag inte tränar eller jobbar: Fikar med kompisar, reser en del till familjen i Göteborg och svärföräldrarna i Jönköping, stugan i Branäs och i december blir det att jobba på huset med flytt osv.

Få vet att jag: Nyligen köpt hus! Född i USA, pratar flytande norska (bodde i Norge i 8år) Gifte mig 17 juli 2010. 

Det bästa med Livingroom: Atmosfären, stämningen och personalen ;)
Alldeles nyklippt och fin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0