Instruktörsutfrågning: Lina Lerjéus


Låt mig presentera Livingrooms charmigaste tjej: Lina Lerjéus

Ålder:
29 år

Instruktör i: Leder i dagsläget Body Pump och Bollcore (men kan även spinning, gympa, core)

Favorit träningslåt: Finns många...men en av favoriterna är "Children" av Robert Miles.

Favorit maträtt: Det jag är sugen på för stunden! Allt från sushi till pannkakor!

Favorit godis: Mörk choklad

Bästa träningstips: Rörelseglädje! Det vill säga hitta den träningsform som känns lustfylld - för det som är roligt gör vi gärna regelbundet och det är då träningen ger verkan!

Bästa vilotips: Vistas i skogen eller vid vatten. Träna sig i konsten att bara vara!

Började intressera mig för träning: Ville bli gymnastiklärare när jag var 8 år så intresset fanns redan då...men sen blev jag sjukgymnast!

Utbildade mig till instruktör för att: Varit instruktör sedan ca 10 år och började min bana som gympaledare på Korpen i Luleå! Det är något alldeles särskilt med att som instruktör kunna förmedla rörelseglädje och att på så vis inspirera andra till motion!

När jag inte håller pass tränar jag helst: Efter säsong! Gärna utomhus, men på Livingroom tränar jag gärna på gymmet eller Functional Moves. Hade tiden räckt till så skulle jag gå på så mycket mer!!

Mål med min träning: Att må bra både fysiskt och psykiskt. Med åren har målbilden förändrats avsevärt! Nu har jag en klart mer avslappnad inställning till träning och tränar mindre ofta men istället mer fokuserat!

När och vad man bör äta för att orka genomföra mina pass: Ät så naturligt som möjligt, så regelbundet du kan och av det du mår bra av! Vi är alla olika!

När jag inte tränar eller jobbar: Så umgås jag med min familj!

Få vet att jag: paddlar havskajak :)

Det bästa med Livingroom: Atmosfären! Glädje, inspiration och duktig personal genererar nöjda motionärer!


Här kan vi snacka om rörelseglädje och en balans som heter duga..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0