Instruktörsutfrågning: Marjo Määttänen


En applåd för Skövdes mest vältränade 50 åring, Marjo Määttänen.

Ålder: 51 år

Instruktör i: Pilates och Bodybalance.

Favorit träningslåt: Ingen speciell, gillar det mesta.

Favorit maträtt: Fisk och vegetariskt.

Favorit godis: Har aldrig fattat det där med godis.

Bästa träningstips: Våga prova olika pass, för att hitta det som passar dig.

Bästa vilotips: Sök tystnaden, släpp alla måsten och bara var.

Började intressera mig för träning: Svårt att minnas då jag alltid tränat, men kanske när jag i 4 års åldern började i barngympa.

Utbildade mig till instruktör för att: Jag vill inspirera och få deltagarna att känna samma glädje i träningen som jag gör.

När jag inte håller pass tränar jag helst: Går på alla pass jag kan, gym och självklart Pilates.

Mål med min träning: Att må bra och känna glädje över att ha en stark och frisk kropp.

När och vad man bör äta för att orka genomföra mina pass: Ät regelbundet under hela dagen men undvik stora måltider 2 tim innan.

När jag inte tränar eller jobbar:Umgås jag med mina vänner,en bra bok är aldrig fel eller att bara gå och skrota göra ingenting.

Få vet att jag: I över 20 år arbetat på behandlingshem för ungdomar.

Det bästa med Livingroom: Alla fantastiska kollegor och medlemmar, jag blir så glad bara jag kliver in genom dörren.


Marjo ser ut och låter som värsta hälsogurun..


..men låt er inte luras. Det bästa hon vet är pilsner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0