Svar del 1.

Hallå!
Tänkte nu börja svara på de frågor ni har ställt. Alla frågor om pass ska jag lasta över till Pernilla som är gruppträningsansvarig på Livingroom. Vissa frågor måste jag bolla över till Peter och andra till Beda. Så håll ut. Alla frågor kommer bli besvarade tids nog. Idag fick det bara bli dem som jag själv kunde svara på.
Jenny: Jag har en fråga, vet ni hur många som följer bloggen? Det är himla kul att ni startat den, hoppas ni kommit på något bra sätt att marknadsföra den på så den får många läsare:-) Själv är jag redan beroende och måste kika in varje dag;-)
Svar: Läsarsiffrorna ökar hela tiden :). Den senaste veckan har det som lägst varit 82 unika besökare och som högst 162. Igår hade bloggen 114 unika besökare och 180 sidvisningar, vilket innebär att flera var inne mer än en gång. Jag skämdes lite när jag såg de siffrorna och vill be om ursäkt till alla de 114 för en extremt tråkig bloggdag. Men, så blir det tyvärr ibland. I alla fall så ligger det oftast mellan 90 - 110 unika besökare om dagen. De flesta jag har pratat med säger att de kollar bloggen ungefär så där varannan dag och jag kan tänka mig att den rätta siffran för hur många som följer bloggen är kanske uppemot 160-180 personer.
Eftersom siffrorna hela tiden ökar så antar jag att bloggen på sätt och vis marknadsför sig själv. Det vi gjort än så länge är att länkat bloggen under nyheter på hemsidan och både länkat och skrivit om den på vår Facebook sida. Jag springer ju runt och tar lite kort då och då och det gör ju medlemmar nyfikna som sedan spanar in här. Dessutom gör instruktörerna reklam på sina pass med jämna mellanrum och så pratar vi endel om den i receptionen. Just nu håller vi på att omarbeta delar av hemsidan och då kommer bland annat bloggen finnas på första sidan och förhoppningsvis leda fler hit.
Kul att du redan är beroende Jenny! Jag gör mitt bästa för att fler ska bli det :)
Maria Andersson: Det enda jag skulle kunna "klaga" på är väl att jag nästan alltid får skåpsdörren i huvudet...Fast det är ju nog egentligen mitt eget fel...Tja så är det.Ni är bara BÄST!!!
Svar: Haha, du är inte den enda ska du veta. För att minska risken att få ont i huvudet varje gång du går och tränar kan du ju börja använda de mindre fyrkantiga skåpen :)
Sabina: Jag undrar om ni kan göra ett inlägg med lite olika tips på vad man ska äta efter ett träningspass på kvällen. Jag är alltid lika kluven. Äter jag för mycket? För lite? Rätt? Fel... And so on. Det skulle uppskattas med lite information om vad som är bäst för kroppen. :)
Svar: Absolut! Flera inlägg om kost och träning är på g. Och självklart ordnar jag ett som handlar om just vad man kan äta på kvällen efter träning, vad som är lagom mycket och så vidare. Får koppla på vår PT och kostrådgivare Beda för detta uppdrag. Tills dess kan du ju spana vad instruktörerna skrivit om mat på deras utfrågningar.
Sara: Hejsan! haft en trevlig vecka än så länge? ;)
Moa freakin' carlberg ♥: hejsan, :) allt bra med dig idag?
Lovisa: Vad händer idag?:)
Svar: Sara och Moa, jag har haft en supertrevlig vecka än så länge och allt är väldigt bra med mig. Lovisa, på Livingroom idag är det fredagsmys :) Freepower, Easyline och underbar stämning.
Eftersom ni alla tre (Sara, Moa och Lovisa) själva bloggar vill jag passa på att tipsa om att "gästblogga" här. Skicka in texter eller bilder till [email protected]. Jag blev överlycklig igår när det damp ner ett mail från Andreas Björk med en bild på smarriga proteindrinkar, vilket jag håller med om är det ultimata sättet att avsluta ett träningspass på. Min ambition är ju att ni medlemmar ska vara så delaktiga som möjligt i denna blogg.
Och Marina, vi kämpar på med New York :) Du kan väl skicka lite bilder från det gymet du tränar på nu så vi kan ser hur det ser ut där du håller hus! Vi saknar dig alla här på Livingroom.
Jösses Amalia (som en vän brukar säga) vad långt det här inlägget blev.. Ni får gärna fortsätta ställa frågor. Vi hörs om en stund igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0