En förmiddag med FunkyKidz.

God eftermiddag.
Denna tisdag den 7 september har jag och Jarina ägnat åt att öva till FunkyKidz som drar igång nu på söndag. Jarina är danslärare i 2-3 års gruppen och 4-5 års gruppen. Jag fungerar som hennes sidekick i den sistnämnda.
Och eftersom rytmerna flyter betydligt trögare i mitt blod än Jarinas blir det mer bus, hopp, tjoande, hålla handen och tröstande än dans för min del. Jarina lyssnar dem på, mig skrattar dem åt. Kul är det och kul ska det va.
Men i alla fall, hela förmiddagen har vi övat på danserna till 4-5 års gruppen. Och trots att det är väldigt lätta danser är det rätt mycket att lära in. Dessutom är det så roliga och söta rörelser att man börjar skratta och tappar koncentrationen.
Lätt grymmast är fågeldansen. Ni vet garanterat vilken jag menar. Man kvackar med händerna, viftar med armbågarna, tvistar ner, hoppar upp, klappar händerna och så om och om igen. Sen gör man det super långsamt och sen med världens speed. Och mellan varven härmar vi fåglar. Ska bli kul när 20 småttingar springer runt som kollibrier. :)
Martina, grundaren av FunkyKidz visar fågeldansen.

Vi kör fågeldansen och ser precis livrädda ut för varandra.

Så gör dem.
Så gör vi.
Dags för golvgympa nere på botten till en underbar låt.
Sjögräset kom inte med.

Tagen på bar gärning! Jarina ligger på golvet och simmar och jag minns inte vad vi ska göra.


Ja, såhär kul är FunkyKidz.

Förstår att du nu lyckats utveckla ett starkt behov och begär för denna träningsform.
Tyvärr är grupperna helt fulla, men nya börjar igen i vår. Är du över fem år, är det för alltid kört.

MEN! Gråt inte. Jarina håller nämligen i Freepower varje onsdag och Zumba lite då och då.
Kanske hämtar hon lite inspiration från FunkyKidz till passen i framtiden.
Ses om en stund. Då blir det tal om något helt annat. Ja, raka motsatsen skulle jag vilja påstå.


Kommentarer
Postat av: Jarina

Hahahaha - du e ju för sööööt!!

2010-09-11 @ 22:15:29
Postat av: d

Sötisar!

2010-10-09 @ 18:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0