Wafu Hudvård & Relax

För att orka med allt vad livet innebär är det viktigt att belöna sig själv. Att njuta lite extra ibland. Nu när långa, trista höstdagar knackar på dörren är det lätt att tappa orken. Träning är ett jättebra medel mot orkeslöshet. Men ibland behöver man unna sig det där lilla extra för att komma på topp.
När jag ska göra något extra för mig själv så är någon spabehandling det bästa. Det är avstressande och energigivande. Både kroppen och sinnet får en liten renovering och efteråt känns det underbart. Eftersom vi har ett Dagspa på Livingroom så träffar jag varje dag någon som ska på behandling. Endel kör ett träningspass först och avslutar sedan med massage eller ansiktsbehandling. Och jösses, vad jag har avundats dem varje gång de gått upp för att lägga sig på den sköna sängen.
I lördags var det äntligen min tur igen. Då var det var jag som gick upp för spiraltrappan med vetskapen om att jag hade en lång stunds njutning framför mig! Egentligen är jag helt såld på ansiktsbehandlingar. Men eftersom jag är en riktig in-i-duschen-ut-ur-duschen person som aldrig varken skrubbar eller smörjer in mig kändes en helkroppspeeling behövlig. Jag valde WAFU Aromaspa som är både peeling och massage.
Behandlingen är hämtat från Madagaskar och peelingen är gjord av fruktpulver, kryddor, växtessencer och växtoljor. Så alla ingredienser är helt naturliga. Den börjar med ett litet fotbad som är hämtat från japansk tradition. Där betyder rena fötter en slags nystart om jag minns rätt. Sen var det peeling över hela kroppen. Det tar inte bara bort döda hudceller utan ökar också cirkulationen så huden blir mjuk och fräsch. Behandlingen avslutades med massage och det var rena himmelriket! Jag hade en hel del knutar som Mizue fick kämpa bort och det var befriande att bli av med dem. För att inte tala om hand, fot och huvudmassagen. Dödskönt! Jag önskar jag kunde börja varje morgon så.
Efter behandlingen kände jag mig alldeles mjuk  och huden var len som en barnrumpa. Jag bara "känn här, känn så lent."  Haha. Det sämsta med  spabehandlingar är att man bli smått beroende. Jag ville bara fortsätta, helst ligga där hela dagen och ta alla behandlingar Mizue har i sin meny.
Fick förresten denna kommentaren på förra inlägget från Pia.
"Grattis i efterskott!!
Jag har varit hos Mizue och fått ansiktsbehandling , underbart!! Ska belöna mig med en massage om nån månad igen!!
!"
För mig blir det nog en ansiktsbehandling nästa gång. Också om en månad eller så. Längtar redan.
Undrar ni något om Wafu Hudvård & Relax hittar ni allt på hennes hemsida. www.wafuhud.se
Det här är vad som används till peelingen. En blandning av bland annat olivolja, solrosolja, aprikos, druvor, apelsin ingefära och kanel.
Nu ska jag göra i ordning för RPM releasen. Ses där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0