Nagomi - Klassisk ansiktsbehandling

Åh, underbara fredag. Den spenderades väl med bland annat en ansiktsbehandling hos Mizue. Kan ju vara bland det bästa som finns. Jag gillar allt sånt där, när någon pysslar med en. Fast egentligen, vem gör inte det. Sen är det ju inte fel att man känner sig snäppet vassare efteråt. Ren och fräsch hy, det gör väldigt mycket.
Mina favoritinslag i hela timmen är lätt ansikts och hårbottensmassagen. Mizue har fantastiska händer. Och det är något speciellt med ansiktsmassage. Alla spänningar släppar och ja, jag vet inte, ansiktet känns så vackert. Egentligen så gör hela ansiktbehandlingen att ens nuna känns mer värdefullt. Kanske väldigt flummigt, men det är den bästa beskrivningen jag kommer på.
Så får jag inte glömma brynformningen. Ett annat mycket viktigt moment i behandlingen. I alla fall för mig, eftersom jag hatar, verkligen hatar, att noppa (säger man noppa eller noppra?) min bryn själv. Så det är mer än välkommet varje gång någon annan gör det. Och helst då någon som är duktig på det förstås.
Mizues hudanalys på mig säger jag har känslig hud, med bra cirkulation, vilket gör att ansiktet lätt blossar upp. Så blir jag väldigt torr också. Svaret på detta är Decleórs dagcremé Harmonie Calm. Jag har kört den förut. Fast inte den nya, den med tillägget Calm. Så det ska bli spännande. För jag har väldigt lätt att rodna och när jag är stressad syns det direkt på ansiktet i en oskön form. Men nu jädrar ska rodnader och irritationer lugnas och hudens balans återställas!
Är det nu någon som fått den där lilla stickande känslan av avundsjuka som alltid infinner sig hos mig när någon kommer till receptionen och säger att de ska upp till Mizue så kan ni alltid börja med att spana in på wafuhud.se.
Annars, har er fredag varit bra? Kanske laddat för morgondagens Chins och Dips tävling. I'll be there to watch you!

Kommentarer
Postat av: Sissel

Håller med dig Frida. Mitze är underbar och likeså behandlingen. fick själv ta del av detta i lördags efter en mycket stressad vecka. Jag somnade faktiskt under behandlingen och det är inte likt mig . mycket avslappnade. Och för oss kvinnor 50+ är Decleor ett måste

2011-02-27 @ 11:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0