Hitta mig där solen alltid lyser.

Ja, då var man visst i en ny stad, i ett nytt land, i ett nytt hem.
När jag lämnade Livingroom igår regnade det, precis som det ska om det hade varit på film. Och längs mina kinder rann tårar så som vattnet rann längs fasaden. Men titta därinne, där är det ju varmt, mysigt, tryggt och underbart. Och jag tänkte vad håller jag på med, lämnar jag verkligen det här.
Men så kom jag ihåg. Utmaning. Jag ju ska utmana mig själv, leva livet och ta över Köpenhamn. För visst är det vad livet handlar om? Utmaningar. Kanske är det till och med livets mening. Och när jag vaknade i morse sken solen, fåglar sjöng om frihet och jag satte mig på ett tåg.
Slutligen vill jag ge ett sista tips. Jag har suttit och gått igenom hela bloggens arkiv. Till höger här, kan ni trycka på varje månad och läsa allt som skrivits sen bloggen startade i september. Saknar ni mig eller Torben, eller bara vill vara en smula nostalgiska någon dag kan ni leva er tillbaka en stund. Jag vet att jag kommer göra det många gånger.
Så mina vänner, so long! Vi ses utan tvekan igen. Följ dina drömmar, låt ingen kliva på dig och glöm aldrig bort att le. Och som Bowie hade sagt, turn and face the strain.
Bli inte förvånade om ni hittar mig här, sittandes bredvid Torben när solen lyser.
Tack för allt ni sagt, alla kramar, presenter, lyckönskningar och alla gånger ni fått mig le.

Kommentarer
Postat av: Pia

Komihåg att erfarenheter gör oss rikare. God tur

2011-03-11 @ 20:58:22
Postat av: Petronella

Det här var så fint så jag blir banne mig tårögd! Lycka till med allt!

2011-03-11 @ 21:50:18
URL: http://tandpetan.blogspot.com
Postat av: Marie

Det är så sant, upplev så mycket du kan!! men saknaden kommer va stor, snyft!

2011-03-11 @ 22:49:20
Postat av: Maria.U

Livingroom kommer inte bli detsamma utan er, kommer sakna er!! Lycka till i nya staden, kan ju inte bli annat än succé där :)

2011-03-12 @ 07:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0