En dag i en fighters liv.



En dag var jag lite extra intresserad av Sandra. Hon är ju Livingrooms egna "lilla fighter" och jag var tvungen att fråga hur hennes dag egentligen ser ut när hon ska gå en match. Här är svaret jag fick:

- Vi jag, Karen och Miro anmälde oss till februaricupen i kickboxning som skulle hållas i Göteborg. I en tunering grupperas man i olika viktklasser och det är viktigt att hålla sin vikt annars kan man tvingas gå upp en viktklass.
Jag upptäckte på matchdagens morgon att jag låg ett kilo över min matchvikt och fick börja min kamp, här skulle vätskebantas. Jag skickade ett sms till min tränare för att få lite tips. Duscha skållhett så länge som möjligt var svaret. Det var exakt vad jag gjorde men det hände ingenting på vågen...

Det var bara att inse att jag var tvungen att hålla mig varm och svettig hela vägen till Göteborg. Så inlindad i glapack, med fyra tröjor och fyra brallor, vinterjacka, mössa och med värmen på, satt jag mellan två killar i bilen och hoppades att jag skulle gå ner ett ynka kilo. Väl framme var det invägning som gällde. Först ut var Karen och han vägde för mycket. Miro klarade sig inte heller. Och jag, hade gått upp ett halvt kilo!

Så det var bara att inse fakta. Jag, Miro och Karen fick ta bastun till hjälp. Vi joggade, körde höga knän och hoppade. Jag fick en "svettdräckt" och överdragskläder. Vår stackars tränare skämdes över oss för vi inte lyckats hålla vikten. Efter 30 min i bastun vägde vi in oss igen. Karen klarade sin vikt efter yttligare 10 min i bastun, Miro vägde in med rätt vikt och jag vägde fortfarande för mycket!

Arg på mig själv fick jag inse att jag fick gå upp en viktklass och gå en tungviktsmatch. Då blev det andra bud, nu var jag helt plötsligt tvungen att fylla på med energi. Jag gick min match med vinst!

I bilen hem skrattade vi gott åt dagens tumult. Och vi var rungande överens om att "bastuspring" slipper vi gärna. Vår förening heter Södra ryds fightcenter men vi har nu döpt om oss till Södra ryds fatcamp. Vi har lovat vår tränare att han inte ska behöva skämmas över oss vid en tävling igen.

En dag i en fighters svettiga liv!


Hu, vad står vi inte ut med för att uppnå total lycka;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0