Instruktörsutfrågning: Karin Kjellkvist


Låt mig presentera Karin Kjellkvist. Kvinnan som får stenhård träning att se ut som en dans.

Ålder: På svenska 43, på arabiska 34 ;)

Instruktör i: Gympa.

Favorit träningslåt: Brukar ju hävda att ”det är inte genren” utan ”låten”, som gör det…hmm…och måste i det här sammanhanget hävda att det är ”året” inte ”låten” som gör det, då favoriten brukar vara någon av låtarna från någon av topplistorna när det gäller just gympan…eller om jag ska vara ärlig någon riktigt go’ gammal discohit..sån’t där jag har lite svårt för att lyssna på annars, typ Knock on wood eller nå’t :)

Favorit maträtt: Oh, många rätter på den listan… allt från spagetti och köttfärssås till sushi…näe…det går inte att välja. Älskar mat!

Favorit godis: Allt som är salt & fett!

Bästa träningstips: Se till att hitta en träningsform som du tycker är kul och som gör dig så glad att du vill uppleva känslan den ger om och om och om och om igen…

Bästa vilotips: Ge & få massage…se till att ge först och få sen, så är det bara att ligga kvar…eller nå’t ;)

Började intressera mig för träning: När pappa och jag började jogga ihop, back in 1977.

Utbildade mig till instruktör för att: Började leda pass långt innan jag utbildade mig…whoops…för att det jag såg på TV (Susanne Lanefeldt & Jane Fonda) inte fanns i min verklighet. Fick sen utbildning via olika arbetsgivare med jämna mellanrum. Den mest grundläggande och seriösa av Johan Holmsäter runt -88 och sen lite småkurser fram till ett par uppföljare i Johans fotspår 2005 och 2007. Ser fram emot nästa möjlighet & utmaning!

När jag inte håller pass tränar jag helst: Löpning & styrketräning

Mål med min träning: Bevara det friska friskt!

När och vad man bör äta för att orka genomföra mina pass: Mat, innan & efter :)

När jag inte tränar eller jobbar: Hmmm…och… mmm…och äter …dansar, sjunger, läser, skriver, själv och ihop med mina tonårsjuveler.

Få vet att jag: Hmmm…igen…har ju en tendens att vara som en öppen bok, så jag vet inte om det finns något som bara få vet…att jag älskar ord, de kloka uttalade, de intressanta skrivna. Allt från små anekdoter och visdomsord, noveller och romaner till all den litteratur som ger mig ny kunskap om människan och mänskliga relationer.

Det bästa med Livingroom: För egen del att ha någonting att längta till, som ger mig energi, fyller på och gör mig så GLAD! Och för allas del…Malin&Peter och deras förmåga att rekrytera underbara ledarkollegor och se behov, skapa möjligheter, stämning, mervärde, variation, något för oss alla…ska jag fortsätta ;)


När Karin inte tjoar inne i Yogaroom hänger hon helst här, bland de fria vikterna.




Kommentarer
Postat av: Karin Kjellkvist

Obs! Brukar inte bry mig och vet inte riktigt varför, men jag gör det just nu...heter KJELLKVIST i efternamn. Karin Kjellman vet jag inte riktigt vem det är, men hon är säkert trevlig ;)

2010-10-16 @ 18:56:49
Postat av: Livingroom Frida

Åh gud! Förlåt. Jag vet ju att du heter det. Kortslutning. Nu är det ändrat. :)

2010-10-16 @ 19:44:46
Postat av: Karin Kjellkvist

Ingen fara! Gjorde ju egentligen ingenting alls överhuvudtaget faktiskt...hehe...lite förvånad över att det kändes nå't...lite fånigt av mig att kommentera känner jag nu...jaja...lite snurrig är jag med emllanåt, så jag får väl vara glad över att jag minns vad jag heter ;) Ha en skön söndag!

2010-10-17 @ 13:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0