Instruktörsutfrågning: Sara Alm

Nu riktar vi strålkastarljuset på den alltid lika pratglada Sara Alm.
Ålder: 32 år

Instruktör i: Denna termin kör jag Functional Moves, BodyPump och BodyBalance. Men kan även instruera i Yoga, Step, EasyLine och Core. 

Favorit träningslåt: Beror helt på vad jag tränar men springer gärna till Beautiful day med U2 

Favorit maträtt: Sushi i hård konkurrens med thaimat.
Favorit godis: Saltlakrits och choklad!!!

Bästa träningstips: Hitta något som du verkligen tycker är roligt då blir det lättare (och roligare) att hålla igång. Vad du än tränar så försök att utmana dig själv och sätt upp mål. Då kommer du utvecklas och bli bättre!

Bästa vilotips: Mys med en varm kopp te och en bra bok. 

Började intressera mig för träning: Har alltid varit en stor del i mitt liv mycket tack vare min uppväxt i sportgalna familjen :) I ungdomen var det handboll och fotboll. När jag flyttade för att börja plugga gick träningen över till gym/gruppträning. Har instruerat de senaste 10 åren. 
Utbildade mig till instruktör för att: det ger mig möjligheten att inspirera och få andra att utvecklas och hitta glädjen i träningen.

När jag inte håller pass tränar jag helst: Långa promenader, rpm, yoga och löpning. 

Mål med min träning: Må bra i kropp och sinne!!

När och vad man bör äta för att orka genomföra mina pass: Starta dagen med en ordentlig frukost. Ät regelbundet under dagen och något ordentligt ett par timmar innan. 

När jag inte tränar eller jobbar: Umgås jag gärna med mina vänner och min familj. På senare tid har jag hittat ett nytt intresse...baka! :)

Få vet att jag: Oj den var svår! Hade knallrött hår som liten. Är i stort sett blind och mycket tacksam för att det finns linser :) 

Det bästa med Livingroom: Den goa stämningen som finns tack vare personal och alla härliga medlemmar!
En puss till alla er :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Sara är ju bara såå bäst! Har allt som en riktigt bra instruktör ska ha. Saknar step up'en och hoppas att den kommer tillbaka någon gång! :)

2010-10-15 @ 23:41:47
URL: http://sofierundlof.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0