Svarta skohorn.

De här är förresten vad som kom med hem från Ikea. Liten rolig historia bakom skohornen. De hängde nämligen på tre rader som ni ser på bilden nedan och under dem var det kartonger med massa i som man skulle ta av. De andra var skylt ex. Problemet var bara att i kartongerna fanns bara vita och röda. Jag ville ha svarta. Färg i all ära, men vitt och rött passar inte riktigt in i Livingrooms interiör. Eller?
Killarna på Ikea förstod tyvärr inte det, och jag fick be och böna en lång stund innan en kille följde med mig, klättrade upp en bit, tog ett rött skohorn och försökte slå ner de svarta skohornet. När han stod där på kartongerna och svingade kom jag på att Malin hade sagt "Köp några skohorn."
Några. Inte bara ett alltså. "Jag vill ha två" skyndade jag mig att säga när det första ramlade ner. Ikea killen suckade. Så tänkte jag, två kanske är för lite. Det kanske inte är samma sak som några. Men precis när jag tänkte be om fler, föll skohorn nummer två till marken och killen klättrade ner. Jag vågade inte be han klättra upp igen. Så det fick bli två.
Fick också med mig en nyhet till Kidzroom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0