Instruktörsutfrågning: Mari Luur Söderlund


Dags att dra igång med lite instruktörsutfrågningar igen. Ännu har vi inte gått igenom alla och nu till våren har det ju dessutom kommit fler stjärnskott till vår crew. Först ut i år blir Mari Luur Söderlund skapare oh instruktör för vår nyhet LivingMama.

Ålder: 29

Instruktör i: LivingMama & BodyCombat, men har instruerat både aerobic dance, spinning, step och core tidigare.

Favorit träningslåt: Ingen speciell men Body Combat låten "The Trooper" är en låt med driv i som får mig att springa snabbt uppför backarna när jag löptränar.

Favorit maträtt: Husmanskost

Favorit godis: Chocklad och nötter

Bästa träningstips: Gör det som känns bra för din kropp just för tillfället och variera dig så att du chockar igång kroppen då och då

Bästa vilotips:Att sova och äta och vardagsträna med promenader och cykling

Började intressera mig för träning: Redan 1995 då jag började träna Kick o Thai Box, sedan körde jag boxklasser i några år och så småningom halkade in på aerobic 1998. Jag gick Academys utbildning i Stockholm och har kört gruppträning sedan dess.

Utbildade mig till instruktör för att: För att jag tycker det är en kick att se folk lyckliga och svettiga efter passen. Det är ju både att ge och ta när man instruerar :)

När jag inte håller pass tränar jag helst: Löpning eller skidor

Mål med min träning: Att hålla kroppen i trim, må bra och vara pigg i både kropp och knopp

När och vad bör man äta för att orka genomföra mina pass: Man ska ha ätit bra på lunchen samt ett enklare mellanmål innan Body Combat, då det är ett ganska tufft intervallpass. Efteråt är det bra att fylla på med energi så snabbt som möjligt.

När jag inte tränar eller jobbar: Umgås med mina två barn och min man

Få vet att jag: Flyttade till Sverige från Estland 1992 och talar 5 språk

Det bästa med Livingroom: Att det är så fint och mysigt, bra kollegor och duktiga instruktörer. Variationen av pass och att det helt enkelt är bäst :)


Mari och lilla Alice.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0