Planera din träning.


Snön har tagit över gator och torg. Vägarna är hala och jävliga. Bilen känns som ett heltidsjobb. Bara att gå utanför dörren är ett stort projekt. Det enda som känns lockande är soffan, nerkrupen framför tvn och helst med något gott att tugga på. Träna? Inte idag..

Eller hur, ett väder som detta kan göra vilken hurtbulle som helst till soffpotatis. Både motivation och vanorna sätts på prov. Snön må vara vacker, men väldigt mycket i vägen. Kyla kan vara mysigt, så länge man är inomhus med tända ljus. Jag menar, bara jag glömmer något i bilen, vilket innebär att jag måste klä på mig och gå ut igen, gör mig alldeles matt. Att då hitta orken till ett träningspass är inte lätt.

Men jag är ledsen, vi är inga björnar, vi kan inte bara gå i ide. Kroppen behöver fortfarande röra på sig för att må gott. Men hur får man till det? Det gäller att vara lite smart.

Det finns ju trots allt saker vi måste göra. Som att åka till jobbet, handla, köpa julklappar och annat fix. Packa då träningsväskan och ta alltid med den. Vart du än ska. För när du redan är utanför dörren, har skottat, borstat bilen och är på väg någonstans kan du lika gärna göra ett stopp på Livingroom. Eller hur?

Dessutom kan du planera in en frukost, lunch eller fika med dina vänner hos oss och hinna med ett litet träningspass innan eller efter. Du kan komma till Livingroom direkt efter jobbet, träna, duscha, göra dig iordning och sedan dra iväg på det där julbordet med släkten utan att åka hem innan.  

För det svåra är ofta när man ska hem emellan varven. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Då är det lättare att säker inte blir av. Att man stannar kvar istället för ta itu med bitande kyla, snöstorm, mössa, vantar, halsduk. 

Det gäller att inte göra saker svårare än de behöver vara, att göra så få mellanlandingar man kan, och inte låta saker ta för lång tid. Försök också tänka "vad skönt det ska bli att komma in till Livingroom och svettas" istället för "vad skönt det ska bli att krypa ner under en filt" när kylan tränger sig på.


Nu finns julschmat att hämta i receptionen. Ha ett i fickan, på kylskåpet och på jobbet. Planera mera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0