Mellanmål 2.0


Slog upp Aftonbladets wellness bilaga och kom på att lite mellanmålstips kan ju aldrig skada.
Att äta mellanmål håller ju blodsockernivån jämn och förbränningen ökar, kan det bli bättre. Wellness bilagan har listat 20 snacks som håller dig borta från godisautomaten, och jag blev sugen på de flesta. Så nu mina vänner kommer några av dem här. Pass på!

Jag måste säga att aftonbladets Wellness bilaga är en helt fantastisk tidning. Den innehåller det mesta inom hälsa, skönhet, träning och livnjutning;) Jag låg i min solstol och bläddrade i den och fick en skön känsla i kroppen, det här med träning och hälsa är ju kul! Vilken tur att jag har det som jobb, världens bästa jobb!

Först ut är den berömda räkcocktailen:
Räkor är fulla med mättande proteiner och näringsämnen som stabiliserar ditt blodsocker, 100 gram innehåller dessutom bara 90 kcal.



Sen har vi den grymt goda avocado med solrosfrön:

Avocado innehåller en hel del fett men framförallt av den bra enkelomättade sorten som inte gör dig rund. Forskare misstänker att det är just fetthalten i avocado som hjälper kroppen att absorbera dess nyttiga antioxidanter extra bra.



Sist men inte minst Kesellaglass:

Blanda ihop 1dl hallon och 1dl björnbär med en halv deceliter vaniljkesella och du har en himmelsk god och antioxidantrik glass. Hallon anses också vara extra bra för fettförbränningen eftersom de innehåller ett slags ketonämnen som ökar förbränningen och motverkar upptaget av fett. Mums!



Missa inte resterande 17 mellanmålen i bilagan. Det fanns massa goda tips för en varm sommardag! Så som det så käckt står i tidningen - Uppgradera eftermiddagsfikat! Ha det;)



Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej när börjar höstens Funkykidz grupper?

2011-07-23 @ 17:51:09
Postat av: Malin

I höst har vi ett uppehåll för barndans. Vi tittar på ett eget koncept och kommer förhoppningsvis lansera det till våren. Så i höst föreslår jag lite dans hos Helens dansskola kanske;)De är också jätteduktiga!

Kram till er;)

2011-08-01 @ 10:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0